Laatste bestemming! -> San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Louis & Loes - WaarBenJij.nu Laatste bestemming! -> San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Louis & Loes - WaarBenJij.nu

Laatste bestemming! -> San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Louis & Loes

02 December 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Een week in San Francisco, uiteraard de eerste dag gelijk naar de Golden Gate Bridge gespurd. Met name omdat we van wat Nederlanders op de Cook Islands hadden gehoord dat ze de brug pas bij de 3e dag duidelijk konden zien aangezien de bijnaam van SF de 'foggy' city is. Wij hadden echter mazzel en konden de brug al goed zien. Erg gaaf! De volgende dag hebben we SF op zijn NL's verkend, namelijk per fiets! Hierbij hebben we ook over de Golden Gate bridge gefietst. Wat 'leuk' is om te zien is dat er op de brug verschillende telefoons en bordjes hangen met 'er is nog hoop, spring niet! 'Make the call'. Erg bijzonder.

Verder is SF een erg leuke en relaxte stad met zijn Cable Cars en Street Cars en leuke parken en vriendelijke mensen. Wel is duidelijk te zien dat als je niet mee kan doen in Amerika dat je dan ook echt niet meedoet, er zijn heel veel zwervers en bedelaars. En ze laten graag zien dat je in 'the greatest country in the world' bent. Bij de douane is dat zeker te merken, ze willen je vingerafdrukken en een gezichtsfoto om de poorten naar USA wel goed te controleren. 'God bless America! ;) '

En dat terwijl Louis bij het verlaten van de Cook als NL-er als voorbeeld werd gesteld hoe goed ze de boel wel niet voor elkaar hadden daar. Louis zat namelijk als een voorbeeldig burger (zoals ie is....;-) ) een boek te lezen toen de naam 'Lodewik Gerling' werd omgeroepen in de vertrekhal. Wederom als een voorbeeldig burger gelijk naar de balie waarbij we dachten van 'goh, we krijgen vast een upgrade ofzo'. Nee hoor, ze denken daar dat elke NL-er wiet op zak heeft dus moest Louis even zorgvuldig gefouilleerd worden temidden van een overvolle vertrekhal, het was nog net geen inwendig onderzoek gelukkig ;-). Met de douane van de Cook Islands valt niet te spotten :-).

Bij een bezoek aan San Francisco hoort ook een bezoek aan Alcatraz, heel interessant en bizar om te zien! Met name de audio tour is erg goed waarbij je ook bewaarders en gevangenen hoort spreken terwijl je door de gevangenis loopt. Zie ook foto's.

En morgen beginnen aan de terugvlucht :-(, we kunnen lang van de laatste twee vakantiedagen genieten aangezien we 2x een overstap hebben. We vinden het jammer dat er een eind komt aan onze reis, de mooiste ervaring ooit! We hebben heel veel mooie dingen mogen zien en meegemaakt waar we nog vaak met veel plezier aan zullen terugdenken. Maar..........we hebben ook enorm veel zin om iedereen weer te zien!!!!!

Liefs Louis & Loes

• 02 December 2012 - 13:26

Wilma:

Wauw, Alcatraz ziet er echt zo uit..indrukwekkend..kennen het alleen maar van films..uiteraard;)
    Wij zijn ook benieuwd naar alle verhalen en foto's en hebben jullie ook gemist hoor!!!
    Tot gauw, liefs mij

• 03 December 2012 - 13:50

Rik:

ff alle foto's bekeken... wat een plaatjes! Welkom thuis. Rik

• 04 December 2012 - 12:19

Marieke:

Hola! Wat een mooi en heftig land lijkt me dat! Verstandig van ze om Louis goed te fouilleren! Maar ze hebben het dus niet ontdekt? ;-) Leuk jullie snel weer te zien, zaterdag bij Kicky? xx