Nieuw Zeeland Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Louis & Loes - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Louis & Loes - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland Noordereiland

Door: Louis & Loes

Blijf op de hoogte en volg Louis & Loes

28 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal,

We zijn in Nieuw Zeeland! De eerste twee weken hebben we op het Noordereiland doorgebracht en morgen gaan we met de ferry naar het Zuidereiland. De natuur is prachtig, check de foto's. Probeer het zoekplaatje bij de foto's van de enorme kauri-bomen :-).

Bij Rotorua zijn we in het geo thermisch park 'Wai-O-Tapu Thermal Wonderland' geweest, met o.a de Lady Knox geiser, pruttelende modderpoelen en de bekende oranje gekleurde Champagnepool. De geuren waren niet zoals bos viooltjes, maar wel erg mooi!! In heel Rotorua hangt trouwens de zwavellucht, na een dag ben je gewend, maar niet ideaal om een wasje te drogen, dan heb je er naderhand nog dagen plezier van ;-).

Verder hebben we veel gewandeld, oftewel 'tramping' in Nieuw Zeeland! We hebben de Mount Tauhare beklommen en de Tongariro Alpine Crossing gedaan, de crossing staat bekend als de mooiste een-dags trekking in Nieuw Zeeland. Hierbij kan je ook Mount Doom (voor de Lord of de Rings liefhebber wel bekend) beklimmen, dit hebben we maar niet gedaan aangezien we onze ringen er toch niet in wilden gooien ;-). Wel zijn we bijna even hoog geweest, het was super mooi, en er was veel sneeuw met als resultaat koude en natte voetjes ;-).

We hebben hier een iets grotere camper dan in Australie en deze keer met stroomvoorziening, en dat komt goed uit want het is hier wel een stukje kouder dan in Australie. Er zit zelfs een kacheltje in voor kou-kleum Loes ;-).

Hoe is het daar met iedereen?

Groeten Loes & Louis

• 28 Oktober 2012 - 10:01

Annemarie:

Ziet er super uit!

• 28 Oktober 2012 - 10:30

Severine:

Wat stoer Loes dat je de kou hebt getrotseerd!!
    Wat gaaf die lord of the rings foto! Alle foto's zijn prachtig trouwens!
    Volgens mij heb ik Loes gevonden, dat mini blauwe vrouwtje??! Maar Louis???? Leuke verdwijntruc ;-)
    Hier alles goed, ik ga as woensdag huizen bezichtigen, hopelijk per 1 dec heb ik wat. Wish me luck ;-))

Xsev

• 29 Oktober 2012 - 09:28

Anke:

Mooie foto's! Vooral van die hoge bergen. Veel plezier op het Zuidereiland. Volgens mij is dat minstens zo mooi.
    x
    Anke

• 29 Oktober 2012 - 09:43

Wilma:

Wauw weer van die mooie plaatjes..:))) Geweldig hoor!! Hahah en annemarie..1keer kan ook hihi

• 29 Oktober 2012 - 22:49

Louis & Loes :

Haha dat mini blauwe poppetje is Louis! Loes staat op de linker :-)

• 31 Oktober 2012 - 08:26

Kimmy:

Te gek zeg!!

Veel liefs Kimmy

• 31 Oktober 2012 - 09:53

Marieke:

Superleuk om jullie verhalen te lezen, en vooral foto's te zien. Prachtig is het daar zeg! Geniet er van!!

x Marieke