Sydney & Outback Roadtrip - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Louis & Loes - WaarBenJij.nu Sydney & Outback Roadtrip - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Louis & Loes - WaarBenJij.nu

Sydney & Outback Roadtrip

Door: Loes & Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & Loes

06 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Hoi allemaal,

Hier een berichtje vanuit Down Under. Het heeft even geduurd voordat we weer wat op deze site konden zetten. Het is dus ook een beetje een lang verhaal geworden, sorry.....

De eerste week in Australie zijn we in Sydney geweest om de  stad te bekijken, met name de Harbour Bridge en Opera House. Echt heel gaaf om deze in het echt te bekijken na zo vaak op foto's en TV te hebben gezien. Verder hebben we een dagtour naar de Blue Mountains en een Wildlife Park gedaan.  Loes was niet weg te krijgen bij de Koala's en ook niet van de Wallabies (kleine kangaroes) :). De koala's zijn overigens net als Loes, slapen overal en in elke mogelijke positie :-).

Dag na de Blue Mountains zijn we begonnen met onze Outback Roadtrip vanuit Sydney. We hebben een camper gehuurd en de eerste nacht was KOUD!! 's Ochtends zat het ijs aan de binnenkant van de ramen.... Gelukkkig werd het de dagen daarna een stuk aangenamer 's nachts. We zijn in een 4 dagen naar Uluru (Ayers Rock) gereden waarbij we overnacht hebben in o.a. Broken Hill. Veel km's gemaakt, zo'n 3500 maar de wegen zijn goed en er is geen kunst aan, een bocht is al een hele belevenis.....Je komt ook veel Skippy's tegen maar veruit de meeste in horizontale stand en zonder hartslag, oftewel roadkill.

Het kamperen bevalt erg goed, het rondreizen met de camper geeft een gevoel van vrijheid. De campings zijn erg goed en het is hier nu vakantie, veel Australiers die ook kamperen en het zijn super aardige mensen die graag een praatje maken en geinteresseerd zijn in waar we vandaan komen.

Uluru was erg gaaf, toen we naar de sunset gingen kijken vroeg een man of we een foto van hem wilde maken. Als dank konden we mee genieten van de fles champagne die hij meegenomen had, super leuke en mooie ervaring om nooit te vergeten.

Volgende dag hebben we de zonsopkomst bekeken, Loes was bang dat ze te laat kwam dus die ging als een speedy gonzalez langs alle toeristen :-). En we zijn die dag naar de Olga's geweest, een rotsformatie in hetzelfde park, dit was wederom erg mooi.

De volgende ochtend zijn we naar Kings Canyon gereden (maar 350 km, eitje in aussie begrippen..). De temperatuur was ondertussen opgelopen naar 35 graden, daarom maar niet 's middags de wandeling bovenop de Canyon gedaan maar weer eens in het zwembad gedoken. Volgende ochtend om 6 uur begonnen aan de wandeling en die was (sorry, komt ie weer) erg mooi!! Halverwege was een Garden of Eden waar een poel met water is, Louis dacht even heel stoer naar de overkant van de poel te klauteren om pootje te baden, Louis haalde de overkant, maar onze rugzak niet ;-), die duikelde in het water. Maar waterratje Louis die had 'm snel weer te pakken en de schade was alleen een natte achterkant wat eigenlijk heel verfrissend was voor de rest van de tocht :).

Vandaag in Alice Springs voor een relax dagje, en om te wassen en internetten en o.a. een jeugddroom van Loes in vervulling te laten gaan, namelijk naar de RFDS (zoek maar op :) ).

Groeten vanuit Down Under. Check de foto's.

Loes en Louis

• 06 Oktober 2012 - 08:42

Wilma:

Wat een verhaal, maar klinkt en ziet er super uit!! Helemaal top:) ik zeg..verder genieten!! Komt goed daaro!! Liefs mij

• 06 Oktober 2012 - 11:06

Rosemarie:

RFDS.....cooper crossing!? Minyip!

• 06 Oktober 2012 - 12:09

Kirsten:

Leuk om te lezen en te zien!!! :-D

Veel plezier nog, Xx

• 06 Oktober 2012 - 12:43

Femke:

Gaaf jongens! Ziet er goed uit allemaal.
    RFDS: Flying Doctors perhaps?

Veel plezier nog!!

• 06 Oktober 2012 - 13:17

Gerdy:

Zeker nu jullie er vanochtend al het een en ander over hebben verteld, des te leuker om de foto's te bekijken.Liefs mama.

• 06 Oktober 2012 - 13:59

Martijn:

Cool! Wat een geweldige trip geniet van Australie en alle mooie landen die jullie nog aan gaan doen.

• 06 Oktober 2012 - 16:24

Giny Geerling:

Hoi daar,

Leuke foto,s, en verslag. Ben nu toch wel benieuwd om volgende week zelf te vertrekken, en het met eigen ogen te zien allemaal.
    Blijf genieten, prettige verjaardag morgen en we laten nog wat van ons horen.
    Tot volgende week zondag in Sydney.

Liefs pa en ma.

• 06 Oktober 2012 - 20:54

Anke:

Goodday mates,
    Prachtige foto's! Hoe was het met de Royal Flying Doctors? Geoff inmiddels met een rollator?
    Het klinkt allemaal fantastisch. Blijf er lekker van genieten.
    Liefs
    Anke

• 07 Oktober 2012 - 00:20

Hulk:

Hey Louis en Loes. Van harte met je verjaardag Ronny. Fijne dag. En coole foto,s met die slang man. hahaha. loesje vermaak jij je ook. Vast wel he. Heel terug komen he samen. Groeten van Tekers, Kyp, Fam Mac en Wendy en Hulk

• 07 Oktober 2012 - 12:36

Louis & Loes :

Dank voor alle felicitaties via alle media, erg leuk!! Vanavond na 1150 km aangekomen in Mount Isa!! Groeten, ons

• 07 Oktober 2012 - 14:19

Diny Knipscheer:

geweldig,en een hele fijne verjaardag.

• 07 Oktober 2012 - 16:12

Kimmy:

Te gek zeg! Ziet er allemaal geweldig uit!
    Louis, proficiat met je verjaardag!! Veel plezier.

Liefs Art & Kimmy

• 07 Oktober 2012 - 20:37

June:

Wat gaaf om allemaal te lezen en om de foto's te zien! Zo herkenbaar allemaal! Ik krijg gewoon heimwee... Wat fijn te lezen dat jullie zo genieten daar!
    x June

• 07 Oktober 2012 - 21:54

Annemarie:

Fantastische foto's, echt genieten lijkt me, ben jaloers.....

Liefs Annemarie

• 10 Oktober 2012 - 18:02

Severine:

Echt te gek, krijg ook heimwee. Shit Louis, ik ben te laat, nog van harte, ik had natuurlijk beter op die kalender in de wc moeten kijken ;-)). Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende berichtje! Veel liefs van mij xxx

• 13 Oktober 2012 - 11:21

Trudie:

Hoi Loes en Louis,

Wat een mooie foto's! En wat een mooi land.
    Nog heel veel plezier op jullie reis.
    Liefs
    Trudie