Nieuw Zeeland, Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louis & Loes - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louis & Loes - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Louis & Loes

12 November 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal!

Dank voor jullie leuke reacties op onze reisverslagen! We zijn inmiddels in Christchurch aangekomen en vliegen vanaf hier naar de Cook Islands, op naar de zon! We hebben de laatste 2,5 week rondgereisd op het Zuidereiland. We begonnen bij het Abel Tasman National Park waar ze erg mooie stranden hebben, mooie wandeltochten en waar we lekker weer hebben gehad. En heel toevallig kwamen we ook nog een oude bekende uit Delden tegen, super grappig.

Meer naar het zuiden hebben we onder andere de Fox Gletsjer beklommen, de gids hakt dan een pad uit, super gaaf om door zulke hoge (soms blauwe) ijsschotsen te lopen. De gidsen waren overijverig met hun pikhouwelen, het leek soms meer show dan noodzaak, maar het was erg indrukwekkend! Check de foto's.

Hierna zijn we naar Milford Sounds geweest, dit zijn fjorden in het zuidwesten van het Zuidereiland, we zijn er met een boot doorheen gevaren, heel mooi om te zien. Na alle gletsjers en fjorden hebben we de bergen letterlijk achter ons gelaten en zijn we naar het uiterste zuiden gegaan richting Invercargill. Hier hadden we een erg leuke camping waar we ook lammetjes, een kalfje, kippen en een geit (George, naar George Clooney omdat ie zo schattig is) gevoerd hebben. Als we zeggen 'we' is dat Loes, die erg enthousiast was. Als er aan de Bellinkweg volgend jaar ook lammetjes gevoerd moeten worden, komt Loes wel een weekje camperen hahaha.....

En na Louis z'n bungeejump had Loes ook nog een verjaardagscadeau tegoed :-), zwemmen met dolfijnen. Je gaat dan met een boot op zoek naar de dolfijnen en vervolgens mag je het water in, wat erg verfrissend is (10 a 12 graden) maar waar je wel een wetsuit aan hebt dus na een paar minuten is het prima. Een super mooie ervaring om de dolfijnen van zo dichtbij mee te maken, zie foto's :-). Als bonus kwam er ook nog een zeehond buurten, erg gaaf!

Nu de laatste dagen in Christchurch, waar gelijk opvalt dat de stad nog niet over de aardbeving van 2010 heen is. Het centrum ligt in de 'Red Zone' wat betekent dat je hier niet kunt komen en overal zijn ze aan het slopen of bouwen. Er moet nog heel veel werk verzet worden.

Vandaag leveren we onze camper in en dan hebben we onze 6,5 week kamperen erop zitten! Is goed bevallen, wat ons ook goed gaat bevallen denken we, zijn de Cook eilanden waar het nu zo'n 28 graden is en zon, lekker!!!

Groeten,

Loes en Louis

• 13 November 2012 - 08:06

Wendy:

Haha die Loes bij de schaapjes!!! Wie kwamen jullie op Zuidereiland tegen dan?
    Die hike ziet er wel heel gaaf uit, mooie foto's zeg!
    Groetjes van Wendy

• 13 November 2012 - 16:42

Nicole:

Hey Loes en Louis!
    Wat maken jullie toch gave dingen mee!!! Wauw!!!
    Heel veel plezier nog op de Cook eilanden (jaloers.....) en tot in december!
    Met 007 wachten we nog wel effe tot jullie terug zijn hoor ;) Gezellig!
    Liefs Nicole

• 14 November 2012 - 10:01

Wilma:

Oh jeetje echt super mooi!! Nu alweer een station verder..gaat het allemaal snel! Maar jullie genieten volop, top om te zien!!
    Veel liefs uit Delden.

• 14 November 2012 - 14:40

Ma:

Hoi,
    wij zijn alweer aan het wennen in ons land. wensen jullie nog veel
    lplezier de laatste weken, met vooral mooi weer!! Geniet want het is zo weer voorbij!!!
    Liefs
    Pa en ma

• 15 November 2012 - 15:29

John De Vries:

Hoi Loes en Louis

Nog een beetje naar je zin
    Hier is het erg koud nu verder gaat alles goed.

Loes ik zal een plek voor je vrijhouden op 10 december zoals beloofd

Tot ziens

Groetjes uit de Meern
    John de Vries

• 16 November 2012 - 02:18

Louis & Loes :

We zijn nu op de Cook eilanden met mooi weer! @Wendy: we kwamen Jorret met z'n vriendin tegen in Nieuw Zeeland, echt grappig. @John: alvast bedankt voor het vrij houden :-) gezellig!
    Tot gauw! Liefs Louis & Loes

• 16 November 2012 - 14:25

Mike Makkinje:

Hoi Loes en Louis,

Wat is Nieuw Zeeland onwijs mooi!!! Ik ben jaloers!
    Die hike zag er top uit, net als het zwemmen met dolfijnen.

De groeten van Ronald zijn aangekomen. Dank daarvoor.
    Onze bruiloft was trouwens enorm geslaagd. En de vrijgezellen ook, tenminste vanaf het moment dat het pinguinpak uit mocht.

Heel veel plezier nog de komende weken. Tot in december.

Mike Makkinje

• 18 November 2012 - 11:35

Jitte:

Hoi Loes en Louis, wat een prachtig verslag!
    Ik denk dat jullie inmiddels al genoeg matriaal
    hebben om een mooi boek te schrijven!!
    Geniet nog lekker van jullie laatste weekjes:-)

Groetjes Jitte