Chillen op de Cook Islands - Reisverslag uit Cook Islands, Cook Eilanden van Louis & Loes - WaarBenJij.nu Chillen op de Cook Islands - Reisverslag uit Cook Islands, Cook Eilanden van Louis & Loes - WaarBenJij.nu

Chillen op de Cook Islands

Blijf op de hoogte en volg Louis & Loes

25 November 2012 | Cook Eilanden, Cook Islands

Hoi allemaal!

We zijn net aangekomen in Los Angeles en vliegen over een uur naar onze laatste bestemming, San Francisco!

De afgelopen tien dagen hebben we vertoefd op de Cook Islands. De Cook Islands is een groep eilanden zo'n 3.000 km ten noordoosten van Nieuw Zeeland. Wij zijn op het grootste eiland, Rarotonga geweest. En groot betekent een omtrek van 32 km :-). En zelfs na 2 maanden vakantie moesten wij erg wennen aan 'Island Time', oftewel alles gaat hier een tandje langzamer.

Toen we aankwamen hebben we een aantal dagen een mountainbike gehuurd, maar aangezien het toch wel erg warm was en we zo ongeveer de enige op de fiets waren, hebben we deze later ingeruild voor een scooter. Om op de scooter te mogen rijden moet je eerst een rijbewijs halen(= kopen ;-) ). Je gaat naar het politiebureau, ze maken een foto en je krijgt een mooi pasje, lucratieve bron van inkomsten :-) aangezien nagenoeg iedereen zich hier per scooter verplaatst.
We hebben in twee leuke hostels gezeten en veel nieuwe mensen ontmoet, het leuke van reizen! Naast vooral chillen op het strand, veel lezen en zwemmen naar omliggende eilandjes, hebben we gekayakt en gesnorkeld, erg mooi! Zie foto's.

Een aantal feitjes over de eilanden:
- een bijzonder fenomeen is dat ze hier familieleden in hun eigen tuin begraven, bij veel huizen zie je kleurrijke graven.
-  hier geen lieve lammetjes of kalfjes zoals in Nieuw Zeeland, maar de veestapel bestaat uit knorrende vieze modderige zwijntjes :-), continu kraaiende hanen, bedelende straathonden....... en erg leuke lieve hagedisjes (gekko's), Loes' favoriet ;-).
- omdat bijna alles moet worden ingevlogen zijn boodschappen duur, het goedkoopste brood is 5 dollar, omgerekend is dat zo'n 3,5 euro, en voor yoghurt die ruim een maand over datum is, vragen ze afgeprijsd toch nog 8 dollar ;-).
- het is hier het hele jaar mooi weer, tussen de 26 en 38 graden.
- er is hier geen hoogbouw, zodat de mooie lange stranden goed zichtbaar zijn.
- erg mooie zonsondergangen, zie foto's.
- je hebt op geen enkele plek bereik met je telefoon.
- de hele eilandengroep heeft in totaal 25.000 inwoners en is zelfstandig, ze hebben hun eigen parlement, ministeries en een rechtbank, zie foto's :-).

Even voor de planologen die dit lezen, bekijk even de foto van het schitterende Ministerie van Infrastructuur en Planning, wie weet hebben ze nog een vacature openstaan op de Ruimtelijke Ordening afdeling. Denk hierbij ook even aan de goede arbeidsvoorwaarden -> 'Island Time'!! :-)

Tot snel!

Groeten Louis en Loes

• 25 November 2012 - 22:50

Giny Geerling:

Leuk weer wat van jullie te horen. Geniet er de laatste week nog van. Het zit er zo weer op!!!! Wat zal dat wennen worden, na deze wereldreis.

Liefs Pa en Ma

• 26 November 2012 - 07:46

Wendy:

Oh wat heerlijk daar!! Louis, ik vind je wel erg stoer op die scooter hoor ;). Nog even van genieten en dan kan ik nu zeggen: tot snel.
    Liefs van Thijs, Wendy & Finn.

• 26 November 2012 - 09:20

Wilma:

Hallo,
    idd erg leuk weer wat van jullie te horen en te zien!! Wat een plaatjes!! Ech nie normaal!! Zo mooi, wat genieten en ga dat nog maar even lekker doen!!
    Heel veel liefs mij

• 26 November 2012 - 13:30

Annemarie:

Ziet er wederom super uit! Nog even veel plezier en tot snel!

Groetjes

• 27 November 2012 - 09:01

Denise:

Hey Loes en Louis!

Ik lees altijd met veel plezier jullie stukjes. En de foto's erbij zijn altijd weer een genot voor het oog, zeker deze laatste serie. Echt een stukje paradijs op aarde!!
    Hier in Nederland gaat het allemaal prima, al begint het hier aardig koud te worden. Dus geniet nog maar even volop van heerlijke temperaturen!! En van alle nieuwe dingen die jullie nog gaan zien!

liefs, Denise

• 04 December 2012 - 12:23

Thijs:

Hey Loes en louis. Nog even en jullie zijn al weer terug. Kan wel zien dat jullie samen erg veel mooie dingen gezien hebben en meegemaakt hebben, Dat worden vele sterke verhalen dus binnenkort. haha. Geniet nog even van jullie laatste daagjes weg en kom heel weer terug. Greets Hulky